vrijdag 13 juli 2018

Amazing Animal Kingdom #1 + Zelf geverfde sokkengaren

Omdat ik niet kon kiezen welke Heaven and Earth te starten. Ben ik ze gewoon beide begonnen. Dit betekent dus nog een nieuwe start. Het is Amazing Animal Kingdom ook van Aimee Stewart. Of ik ze ooit af geborduurd krijg? Ik zou het echt niet weten.  De eerste 1200 kruisjes zijn gezet:
En er is al een stukje Inka-Kaketoe zichtbaar. De patronen van Aimee Stewart zijn erg leuk omdat er al heel snel wat zichtbaar is. 
Dit gaat het trouwens uiteindelijk worden (lees over heel veel jaar):

Ook heb ik iets nieuws geprobeerd. Ik had voedingskleurstoffen gekocht bij de Xenos. En daar heb ik sokkenwol mee geverfd. Dit is het geworden:
Ik kreeg het niet uitgespoeld. Maar of dit wel lukt in de wasmachine daar moet ik nog achter komen. Dacht in ieder geval een sok met een patroontje te breien. Mocht ik het toch uitwassen dan heb ik misschien lichtblauwe of witte sokken in een patroontje. Ik kan niet wachten om deze te gaan breien. Om te zien wat de kleur gaat doen etc. 

Heb je ook weleens sokken zelf geverfd? 

10 opmerkingen:

  1. prachtig patroon! en nee, ik heb nog nooit wol geverfd, maar het ziet er leuk uit dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik ben benieuwd hoe je sokken worden. Ps moooooooi borduurwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, zn mooi borduurwerk gaat dit worden.
    Ben benieuwd naar je verfgekleurde sokken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit patroon heb ik ook en vind ik ook zo leuk! Ik werk alleen maar aan1 tegelijk dus moet nog wel heel lang wachten voor ik eraan kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een flink borduurproject aangepakt. Het begin ziet er goed uit. Leuk dat je snel wat onderdelen kunt onderscheiden.
    Leuk idee om zo de wol te verven. Ik ben benieuwd naar de sokken en hoe ze blijven in de was.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ..prachtig patroon­čĹŹ.. vrolijke kleurtjes.. veel borduur- en breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een beauty is dit ook! En wauw, al 1200 kruisjes! Veel confetti op het eerste zicht of bedriegt het zicht mij?
    Mooie kleuren voor de wol. Dat worden weer leuke sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel veel confetti. Maar dit vind ik niet erg. Vindt dit juist erg leuk om te borduren.

      Verwijderen
  8. Ah, deze is ook leuk! En je sokkenwol ziet er leuk uit! Ik hoop dat de kleuren goed blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook weer zo'n prachtig borduurwerk! Heerlijk hoor, die langjarige projecten. Spannend zeg, de geverfde wol. Ik ben benieuwd naar het resultaat.