Follow Us @nina_hobbysite

vrijdag 21 juli 2017

Broekje Stijn - Jogger van Annie do it yourself - slabben

Ik heb een broekje gemaakt van een gekocht patroon, de jogger van Annie do it yourself. Het broekje is nu nog wat te groot, maar dit is bewust, het is van joggingstof. En deze kan hij hopelijk aan in het najaar.
Dit was een kooppatroon. Maar dit zal ik niet weer doen. De beschrijving van de Knippie is zelfs dan nog beter. Er staan geen nummers op de patroondelen. En in de beschrijving worden er wel nummers genoemd. Er worden naar werktechnieken verwezen die niet in het pakketje zitten. En er is ook geen enkel voorbeeld hoe de stof te knippen. Dit patroon kost € 8,50. En dit had ik er echt niet voor over als ik dit geweten had. Dit vermeldt ik om jullie te waarschuwen voor deze patronen, ze staan namelijk ook op beurzen (Handwerkbeurs Zwolle).
Gelukkig is de broek verder wel gelukt. Dit komt omdat ik al vaker deze broekjes heb gemaakt.

Van de overig gebleven stof heb ik natuurlijk weer slabben gemaakt.
Deze zijn echt super praktisch. Ze zijn lekker groot, Stijn eet graag zelf. En lekker zacht en heel absorberend. Ze zijn van een eigen patroon trouwens. Gewoon een Wibra grote slab overgetrokken. 

6 opmerkingen:

  1. STOER!!.. en leuk zo met dezelfde slab erbij.. fijn weekend :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gemaakt, stoer stofje en leuk om te dragen denk ik!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend dat het patroon zo slecht uitgelegd is. Gelukkig ben jij geen beginnen meer en kon je er toch mee overweg. Het resultaat is in ieder geval super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend leuk stofje voor het broekje, maar jammer wel van zo'n duur patroon. En fijn dat je dan ook wwer wat met de restjes kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een leuk broekje, maar idd. jammer als de beschrijving niet heel fijn is. Farbenmix is goed, ook nog een groot maatbereik vaak zodat de patronen even meekunnen. Knippie en Ottobre ook natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen