Recept: Aspergesoep met beenham en bieslookroom

18:30

We hebben deze heerlijke aspergesoep al een paar keer gegeten. Erg makkelijk om te maken. En het handigst is, je kan deze van tevoren al helemaal voorbereiden op de bieslookroom en beenham na.
De ingrediënten:
- 1 kg asperges 
- 25 gr roomboter
- 1 L groentebouillon
- 1 bekertje crème fraîche (125 ml)
- beetje bieslook, fijngehakt
- 100 gr beenham (vleeswaren)

Bereidingswijze:
1. Schil de asperges met een dunschiller, snijd het onderste harde stukje eraf en snijd elke asperge in stukjes. Smelt in een soeppan de boter. Schep de asperges erdoor en bak 2 min. zonder te laten kleuren.
2. Schenk de bouillon bij de asperges en breng aan de kook. Kook de asperges in 15 min. gaar.
3. Schep 1/3 van de asperges uit de soep. Pureer de rest van de asperges met de bouillon tot een gladde soep. 
4. Doe de asperges weer terug in de soep en breng op smaak met peper.
5. Roer intussen de crème fraîche los met de bieslook. Snijd de ham in reepjes en verdeel over 4 kommen. Verdeel de soep over de kommen en schep in elke kom een lepel bieslookroom. 

Bron: Jumbo (aangepast)

You Might Also Like

4 reacties

  1. Dat ziet er erg lekker uit.
    Alleen moet ik bekennen dat ik niet graag asperges klaarmaak omdat als je dan erna moet plassen... die geur... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ga ik een keer proberen! Ik ben gek op asperges.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit, Nina! Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen