Follow Us @nina_hobbysite

vrijdag 26 mei 2017

Polswarmers met uil breien

Zoals ik al in mijn vorige blogje vertelde ben ik een nieuw avontuur gestart en dat is breien. Echt super leuk en relaxed om te doen. Toch weer heel anders dan haken. Ik heb het idee dat je bij breien qua accessoires en kledingstukken meer kanten op kan. Bij haken bij grote projecten gaat het mij soms vervelen. Dus ik ben erg benieuwd hoe dit zich ontwikkeld bij breien.
Maar goed ik ben gestart met polswarmer met een uil te breien.
De kabels waren wel even een erg lastig iets. Maar toen ik dit door had ging de tweede echt super snel. Omdat dit het eerste is wat ik ooit echt gebreid heb, had ik gekozen voor katoen van de Zeeman. Toch heb ik het idee dat dit wel wat snel pluist. 
Dit is een gratis patroon te vinden op: Breimeisje.nl.
Mijn ervaring is tot nu toe dat ik breien net iets sneller tussendoor oppak dan een borduurwerk. En o, wat zijn er veel patronen te vinden op Ravelry etc. 
Brei je wel eens? En met welk project ben je mee bezig?

12 opmerkingen:

  1. Ik vind ze echt ontzettend leuk. Helaas lukt mij het breien niet meer. Teveel last van mijn handen. Die chocolade cake lijkt me ook heerlijk. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan en ook nog superleuk. Mooi op tijd klaar voor het weer kouder wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo..., dat vind ik knap! Je bent niet gestart met het eerste beste simpelste patroon... Wat een leuke polswarmers; zie zou je bijna nog voor de leuk met dit hete weer aan doen!
    Breien is superleuk om te doen hoor. Ik deed het altijd liever dan haken, terwijl ik tegenwoordig toch veel aan de haak ben maar dat komt door die leuke deken CAL's op internet.
    Het is ook leuk om voor Stijn te gaan breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor om meteen met een kabel te starten, ze zijn wondermooi gelukt! Alleen kies ik persoonlijk voor handschoenen en sokken voor betere wol, meestal sokkenwol, dat is warm en kan behoorlijk tegen het wassen. Als je de moeite doet om iets moois te breien, en je hebt iets betere wol, heb je er langer plezier van en een nog mooier resultaat, maar dat is mijn mening. Pas wel op, want binnen de kortste keren ben je breiverslaafd net als ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben bang dat ik al een verslaving aan het ontwikkelen ben ;)

      Verwijderen
  5. Knap hoor, kabels breien. Daar heb ik mij nog niet aan gewaagd. Momenteel ben ik bezig op de breimachine (dat gaat lekker snel) met hoge kniekousen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Suuperleuk geworden..knap gedaan..vind afwisseling met breien en haken ook leuk met het borduren! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed zeg, als eerste breiproject! Knap gedaan met die kabels! Ik brei ook graag, vaak rechttoe-rechtaan patroontjes die dan uitmonden in een sjaal: heel fijn om bij de tv te doen. Veel plezier met je volgende breiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige polswarmers zijn het geworden, zo knap dat je dat kan. Mijn breitalent reikt niet verder dan een sjaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ze zijn heel leuk geworden, ik kan al breien sinds mijn negende en doe het ook regelmatig en idd met breien kan je wat kleding betreft meer kanten uit dan met haken. Haken vind ik dan weer geschikter voor gebruiksvoorwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leukerds! Zelf heb ik in het verleden ook wel het één en het ander gebreid maar ik pak toch altijd sneller mijn haaknaalden erbij. Haken gaat mij gewoon beter af als breien, al vind ik het breien wel leuk om te doen. Ben benieuwd wat je nu gaat oppakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als dit pas je eerste breiwerk is, beloofd dat veel voor de toekomst! Meters maken en vooral niet bang zijn om nieuwe technieken uit te proberen.

    Groetjes,
    Renee

    BeantwoordenVerwijderen