Recept: Toblerone mousse

18:30

Dit is echt de lekkerste mousse die ik ooit zelf heb gemaakt. Ik ben natuurlijk ook wel erg dol op Toblerone. Dit is echt super makkelijk om te maken. Het recept komt van Carolines Blog. Deze site is echt een aanrader, zoveel leuke  en afwisselende recepten op.
De ingrediënten:
- 5 el melk
- 200 gr toblerone
- 300 ml slagroom

Bereidingswijze:
1. Verwarm de melk in de magnetron. Breek van de Toblerone 2 hoekjes af en leg apart. Hak de rest en smelt au bain marie. Giet de melk er onder voortdurend roeren bij. Laat een beetje afkoelen. 
2. Klop de slagroom stijf en spatel hem door de nog vloeibare Toblerone. Zet de mousse afgedekt minstens 4 uur koud weg. 
3. Serveer de mousse in glazen en rasp de achtergehouden Toblerone er overheen. 

Bron: "Foodies", maart 2010. 

You Might Also Like

7 reacties

  1. .. dat ziet er heerlijk uit Nina, (minder goed voor "de heupen", maar voor een keertje moet het kunnen toch ;-) ?! )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heerlijk uit en helemaal niet moeilijk zeg..!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo doe ik het ook vaak met 'gewone' chocola. Makkelijk en heel erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's even wennen met je nieuwe blog. Ik kon even niet meer vinden waar ik een reactie kon plaatsen.. Maar toch gevonden haha.
    Dat lijkt me ERG lekker... Maar doe je dan nog wel suiker in de slagroom? Of niet? Is de chocola al zoet genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is echt anders he? Het is echt een TOP mousse. Ik heb de slagroom zonder suiker geklopt. Toblerone is echt al zoet genoeg.

      Verwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit en ik weet er hier wel een paar die hier heel blij van gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen