Mommy Monday - Het huishouden wat verandert is.

18:30

Ik zag op de blog Kersenbloesems een leuk thema staan. En dat is de Mommy Monday. Nu ben ik absoluut geen mamablogger. Maar vond toch leuk om af en toe een artikeltje hierover te schrijven. Stijn wordt ondertussen al bijna een jaar. En vind het soms toch leuk om mijn ervaringen hierover te delen.

De grootste verandering met een kindje is toch echt wel het huishouden. Je huis wat eerst gewoon vaak opgeruimd is, verandert opeens in een waar kinderparadijs. En zo ziet dat resultaat er dan uit:
Dus overal kinderspeelgoed. Toch lijkt het niemand te storen die onverwachts langs komt. Dus ik probeer nog wel zoveel mogelijk op te ruimen. Maar als je Stijn 5 minuten de tijd geeft. Heeft hij al een la of een doos met speelgoed leeg gehaald. 

Wat ook echt verandert is dat je het huishouden (schoonmaken, stofzuigen etc.) op meer gezette tijden doet. Dus als Stijn slaapt. Zo begin ik vaak als Stijn om 15:00 al gaat slapen met de aardappels te schillen of de bonen al te doppen. Dit gaat een stuk makkelijker dan wanneer Stijn graag wil "meehelpen". 

Stijn heeft heel erg last gehad van Reflux. Waar hij nog steeds op sommige tijden erg last van heeft. Dit heeft denk ik ook veel te maken met zijn aantal pufjes en hoe benauwd hij is. Soms gaat hij hoesten en dan komt zijn complete fles of fruithapje er weer uit. Dit zorgt vooral voor heel veel was. Soms krijgt hij wel 3x op een dag nieuwe kleren aan en ik doe dan gezellig mee met 2x op een dag nieuwe kleren. Ook gebeurt dit wel eens in zijn bed of in de box. 

Wat ook nog echt verandert is het aantal keer stofzuigen. Voordat wij Stijn hadden stofzuigden we 2x in de week. En als Spooky (kat) aan het verharen was wat meer maar dan met de "franse slag". Nu Stijn de hele huiskamer door kruipt, stofzuigen we sowieso elke avond. En met een kinderwagen wordt er natuurlijk ook meer gedweild.

Dit geeft natuurlijk meer werk. Maar de liefde en plezier die ik aan Stijn beleef is echt veel belangrijker!

You Might Also Like

7 reacties

  1. Leuk dat je ook een Mommy Monday gaat doen! Ik kwam het ooi ergens op een engelse blog tegen en het leek mij wel een mooi vast moment voor een update over de kleine maar ook over onszelf als nieuwe ouders. Want voordat je het weet zijn ze alweer één jaar en heb je bijna nog niks geschreven want inderdaad, de tijd gaat veel sneller met zo'n kleintje in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leven met een kleintje is echt anders dan zonder dat mannetje. Duidelijk is dat planning en regelmaat handig zijn in het leven met een bedrijvig mannetje. Sneu dat hij zoveel last heeft van reflux. Hopelijk verdwijnt dat als hij groter wordt.
    Heerlijk om Stijn zo tussen zijn speelgoed te zien. Geniet ervan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een SCHATTIGE foto Nina, geniet van élke dag.. de tijd vliegt :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is Stijn een schattig ventje :-). Wel naar van de reflux zeg, hopelijk is hij daar binnenkort vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je blog is helemaal veranderd! Mooi hoor, het ziet er professioneel uit...
    Leuk bericht schreef je; en herkenbaar ook...
    Het is belangrijk ook met zo'n kleintje over de vloer dat je goed stofzuigt. Het kan soms druk zijn, maar het is een heerlijke tijd waar je echt van kunt genieten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. k'denk dat de tijd vliegt met iemand die altijd je aandacht vraagt.
    Maar dat is normaal, gezondheid en tijd met de kleine gaat voor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik kan me voorstellen dat er heel wat veranderd. Fijn, dat je zo van Stijn kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen