Follow Us @nina_hobbysite

vrijdag 20 januari 2017

HAED - Bird Song #33 + Raadsel van de verdwenen sokjes

Ik hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad. Met dit weer is niets fijner dan om lekker te borduren. En dat heb ik dan ook zeker gedaan. Dit is de goede oude Bird Song, en er is weer bijna een pagina bij gekomen.
Nog even van dichtbij de pagina . 
Dit blijft zo'n leuk borduurwerk om aan te werken. Het gaat ook echt vlotter dan mijn andere HAED. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom in 2017.

Dit is misschien heel herkenbaar. Maar het is zo vreemd dan denk je dat je de wasmand leeg maakt. En dan haal je de was uiteindelijk uit de droger. En dan overkomt het je weer. Weer een stel eenzame sokken. Vooral de sokken van Stijn zijn altijd de pineut. 
En jawel, dan draai je de volgende was en daar zit dan weer een eenzame sok bij. Die bij de andere eenzame sok hoort. Het rare is die zit dan bij de was waar geen sokken hoort. 
Nou is sokken zoiezo al een probleem bij Stijn. Passen doen ze nooit, ze zijn of te groot of te klein. En dan trekt hij ze weer uit en liggen ze overal in huis. 
En het meest vreemde is uiteindelijk als je dan weer in de sokkenbak kijkt. Zijn ze uiteindelijk toch gelukkig weer allemaal compleet. 
Met onze sokken hebben we dit veel minder. 

Is dit voor meer dames herkenbaar? 

13 opmerkingen:

  1. Prachtig borduurwerk! Wat een mooie en tere tinten...
    Dat sokkenprobleem ken ik. Toen onze oudste zoon nog thuis woonde had ik heel veel eenzame sokken. En de moeder van zijn vriendin ook! Als we elkaar weer zagen en de sokken meebrachten konden we zomaar sokkenparen maken ...
    Kleine sokjes zijn natuurlijk nog veel gemakkelijker kwijt. Het helpt om gebreide sokjes/slofjes met een strikkoordje over de sokjes aan te doen. Dan kan Stijn z'n sokken niet meer zo gemakkelijk uittrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je borduurwerk nog steeds erg mooi! Sokkenprobleem ken ik niet, maar ja, ik woon ook alleen, dus dan heb je denk ik daar minder last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt dat mooi! Schitterend. En sokken zijn hier ook met regelmaat eenzaam (nee, mijn man en ik hebben geen kinderen)... om dan later toch de 2e (inderdaad in een andere was) terug te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hel herkenbaar het sokkenprobleem em je HAED prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar hoor met de sokken...hier zweven ook single sokken rond die weer wachten op een patner ha ha ha..je borduurwerk wordt mooii!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha...herkenbaar hoor. En nu zijn het nog kleine sokken....ik haal hier zelf vaak de sokken van puberzoon en manlief door elkaar. En die eenzame sokken...ik heb een klein tasje aan de strijkplank hangen en daar doe ik ze in. Eens in de week kan ik daar weer een aantal paren van vormen. Blijft een terugkerend iets ;-) Prachtig borduurwerk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het sokkenprobleem wordt nog groter als meerdere mensen in huis dezelfde maat hebben én hun eigen was in de wasmand gooien. Je vindt de eenzame sokken dan vaak op de gekste plekjes terug.
    Jouw borduurwerk groeit flink en wordt prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat sokkenprobleem stelt zich in elk huishouden denk ik, zeker als er jongens wonen, herkenbaar???? Zeker en vast! Je borduurwerk is aardig gevorderd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig werk is dit toch. Die kleuren ook, echt genieten, zeker met dit donkere winterweer.
    Het sokkenprobleem valt mee hier, maar we zijn ook maar met twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor, die bloem!

    We zijn maar met z'n tweetjes tegenwoordig. Dus sokken problemen kennen we niet.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig je borduurwerk. Brengt een beetje voorjaar met zich mee, als ik er naar kijk. En ja sokken, zo herkenbaar. Bij mijn 5 kinderen was het ook altijd een gedoe om ze aan te houden. Zie het nu bij mijn kleindochter weer. En die was, die houdt ook nooit op. Nu nog twee in huis en toch nog bijna alle dagen draait de machine.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig borduurwerk! Ik ben eigenlijk nooit sokken kwijt, zowel van onszelf als Eleanor. Die van de kruidvat 'Bambino' vind ik geweldig, dit zijn de enige sokken tot nu toe die haar echt goed zitten.

    BeantwoordenVerwijderen