Landbouwdag Alkmaar

18:30

Op woensdag 28 september 2016 was het Landbouwdag in Alkmaar. Dit is altijd de laatste woensdag van september. En gelukkig had mijn man vrij en konden wij daar met z'n drieën heen. We hadden echt super mooi weer. En wat was het gezellig en leuk.
Het eerste wat wij tegen kwamen waren de paarden. Wat zijn ze mooi en ze zijn toch echt wel erg groot. Een heleboel verschillende rassen.
De Shetlanders liepen hun rondjes. Wat zijn het toch eigenwijze en vermakelijke dieren om naar te kijken. 
Ook de koeien werden tentoongesteld. Erg leuk om te zien dat boven die dikke koeien een bordje hangt met de naam van de slager. 
En ook waren er schattige kalfjes te zien. 
Er waren ook geitjes, maar deze ben ik helaas vergeten op de foto te zetten. We hebben nog even lekker buiten op een terrasje gezeten met een heerlijk taartje. Mijn man heeft toen samen met Stijn op een trekker gezeten. En het grappige is Stijn pakte meteen het stuur vast. 
Voor de vrouwen die van winkelen houden (ik dus) was er ook zat te doen. Veel kraampjes (voor mij teveel standaard markt) maar ook van de winkels speciale aanbiedingen voor deze dag. En zo heb ik dus toch nog leuke dingen gescored. 
Dit was echt een TOP dag! En hopelijk gaan wij volgend jaar weer.

You Might Also Like

8 reacties

  1. Leuke foto's. Ik ben benieuwd wat je dan gescoord hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's..wij hebben volgende week maandag een landbouwdag die bij ons Baistemaarkt (gronings) wordt genoemd! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben daar zo dicht bij en ben er nog nooit geweest. *bloos*

    BeantwoordenVerwijderen