Presence of Gaia #2 + Rivierkreeften over straat + Spooky

18:30

En weer lekker verder geborduurd. Bijna een halve pagina af. En al 31 verschillende kleuren paars en blauw gebruikt. Het borduurt nog steeds super leuk. Deze HAED is ook zo anders dan waar ik mee bezig was. 

Nog even een fotootje van Spooky. Hij is al zolang niet op mijn blog geweest. Hij is zo chill en relaxed. Doet echt heel de dag niets. 
Een hele mooie bos rozen gekregen.
Na nat weer lopen er enge rivierkreeften op straat. Dit zijn er bijvoorbeeld 2. Als je ze ziet staan, zien ze er erg agressief uit. Ze lopen bijna voor de deur langs. 

Ik heb even hierover gegoogled. Het vermoeden bestaat dat verzamelaars ze naar Nederland hebben gehaald. Ze hebben weinig natuurlijke vijanden in Nederland. In augustus/september komen ze uit het water: ze worden onder water geboren en omdat het druk is met broertjes en zusjes gaan ze over land naar andere gebieden. Dat kan alleen als het nat is, anders drogen ze uit. 

You Might Also Like

13 reacties

  1. Die monstertjes zien er wel strijdlustig uit zo, haha... Leuk om te zien.Maar schadelijk voor het milieu als ze hier hun oorsprong niet hebben. Da's jammer.
    Die haed is zeker heel wat anders als waar je nog mee bezig bent. Maar wat een mooie kleuren. Prachtige bos rozen by the way.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In een close-up zien de kreeften er nog enger uit dan gewoon van afstand. Dus naast de paddenloop krijgen we nu ook een rivierkreeftenloop?
    Snoopy geniet herlijk op zijn eigen manier van het leven. Mooie foto.
    Jouw borduurwerk heeft mooie kleuren. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn eigenlijk best groot, vind ik. A4 velletje groot ofzo. Kijk maar naar de stoeptegel.ik heb ingezoomd omdat ik niet zo dichtbij durfde 😮

      Verwijderen
  3. Ik denk dat ik raar zou opkijken als ik ineens zo'n beestje voor mijn neus zou zien zitten! Je borduurwerk vordert al mooi, mooie rozen heb je gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps, moest hier even bijlezen. Wat een schitterend borduurwerk en je kip vind ik super leuk geworden. Weer lekker bezig zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie update van je borduurwerk en ik vind je kat een lieverd!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schat die kat. Die rivierkreeften zien er wat minder vriendelijk uit....prachtig al die blauwtinten in je borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een werk. Als ik denk aan al die kruisjes die je al hebt gemaakt... petje af, hoor! Heel mooi. Jullie kater komt niet in actie met al die vreemdelingen voor de deur?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, nee die is al bang als er een vliegtuig laag over gaat. En we hadden pas een vlinder binnen. Was hij ook bang voor.

      Verwijderen
  8. Oh, wat leuk om jouw Spooky te zien! Je kunt wel zien dat het een schat van een kat is... Ik vind zo'n rooie toch zo leuk!
    Maar die rivierkreeften ... jakkie ... dat heb ik nog nooit op een stoepje gezien. De eerste keer keek je toch wel heel gek op?
    Je houdt wel van uitdagingen hè op het gebied van borduren...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel verbaasd. Zag ze eerst dood liggen. Dacht toen wie gooit hier nu zo ze afval weg. En qua borduurwerken, hoe groter hoe beter.

      Verwijderen