Follow Us @nina_hobbysite

zondag 10 juli 2016

Quaker Floral Puzzle #1 + Ravioli-ovenschotel met mascarpone

In de vakantie ben ik twee nieuwe borduurwerken gestart. Altijd erg leuk om te doen. Ik ben gestart met de Quaker Floral Puzzle van Ink Circles.
Het is nog maar een klein beginnetje. Want wat is dit wennen om te borduren. Op zwart, wat alleen overdag lukt. En dan ook nog voor mij een erg fijne stof. Het is Zweigart Belfast Linnen 12,6 draads. Maar ik vind het erg mooi zoals het nu wordt. Het is weer eens iets heel anders dan mijn Heaven and Earth Design. Het is ook echt een erg leuk patroon om aan te werken.

Toen ik thuis was heb ik ook weer eens een lekker en simpel recept uitgeprobeerd. 
Het is de Ravioli-ovenschotel met mascarpone. Deze is te vinden op de site Lekker en Simpel (even H I E R klikken voor het recept). Zoals altijd doen wij net wat dingen anders dan het originele recept. Meer kaas en flink wat cherrytomaatjes. We hebben gekozen voor de kaasravioli met de verschillende soorten kaas erin. En in plaats van een "gewoon ui" hebben we gekozen voor een lente-uitje. Ik vind gewone ui vaak veel te sterke overheersende smaak hebben. 
Maar dit recept is echt een AANRADER en deze site is trouwens ook erg leuk!

7 opmerkingen:

  1. Wow, dat wordt erg mooi zeg, zo op het zwarte linnen... Schitterend patroon! Geniet er maar van. En dank voor de ovenschoteltip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi patroon, maar denk dat ik het helemaal niet zou kunnen zien. Heel benieuwd hoe het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk borduurwerk! Inderdaad heel wat anders, maar wel lekker voor de afwisseling denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooii patroon ben al benieuwd naar je 1e update..de ovenschotel ziet er ook lekker uit!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lijkt mij geen makkelijk patroon,en je ovenschotel ziet er verrukkelijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een mooi borduurwerk! En die ovenschotel ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen