Follow Us @nina_hobbysite

maandag 6 juni 2016

Recept: Preitaart met geitenkaas

We hebben een lekkere preitaart met geitenkaas gegeten. We hebben dit echt als groente gegeten. Dus we hebben er een stukje vlees bij gegeten. Dit was erg lekker. Ik wist niet goed wat ik kon verwachten, had nog niet zo vaak geitenkaas op.
HIER is het officiële recept van de Allerhande. 
Deze heb ik iets aangepast naar onze etensstijl en hoeveelheid 
Ingrediënten:
5 plakjes deeg voor hartige taart
300 gram gesneden prei (in recept 750 gram ongesneden prei, tja liever toch al gewassen en gesneden)
2 eetlepels boter
8 zongedroogde tomaten (in recept 6 zongedroogde tomaten)
2 eetlepels bloem
150 gram zachte geitenkaas bijv. Bettinne blanc (in recept 200 gram, dit vond ik iets teveel)
3 eieren
1/2 pakje kookroom (à 200 ml)

- Deeg laten ontdooien. Oven voorverwarmen op 200 c.
- In braadpan boter verhitten en prei 5 min. smoren en vocht laten verdampen. 
- Tomaten in reepjes snijden. Bloem en tomaatreepjes door prei roeren. 
- De kaas erboven verkruimelen. 
- Ei loskloppen met kookroom, zout en peper. 
- Ingevette vorm bekleden met deeg.
- Eimengsel door prei roeren. 
- Preimengsel in vorm scheppen en in midden van oven in 30 min goudbruin bakken. 

4 opmerkingen:

  1. Haha, ja, gesneden en gewassen prei eet wel zo prettig ;-). Ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik durf nooit aan de geitenkaas, gewoon omdat ik denk dat het niet lekker is. Maar misschien moet ik het toch eens proberen, want het geheel ziet er wel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er lekker uit, maar ik ben geen fan van geitenkaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zal hier zeker in de smaak vallen. Ik maak zelf ook gewoon allerlei variaties op hartige taarten. Soms kun je zelfs met allerlei groentenrestjes de meest lekkere combinaties maken. En ik vind het ook altijd een maaltijd op zich.

    BeantwoordenVerwijderen