Follow Us @nina_hobbysite

vrijdag 18 maart 2016

Recept: Makkelijke en lekkere hartige taart

Van de week hebben wij een erg lekkere hartige taart gegeten met salami, mozzarella en cherrytomaatjes. En omdat wij dit zo'n topper vonden wil ik het recept graag delen. En de taart is ook zo klaar, ook altijd een groot pluspunt.
Boodschappenlijstje:
- 6 plakjes hartige taartdeeg, ontdooid;
- 150 gram salami in kleine blokjes (ik heb wel iets meer gebruikt :);
- 200 gram cherrytomaatjes, gehalveerd;
- 1 bosje basilicum (deze heb ik niet compleet gebruikt);
- 125 ml crème fraîche;
- 4 eieren (ik heb maat L gebruikt, had geen M in huis);
- 1 bol mozzarella, in stukjes;
- Geraspte kaas, (Stond niet in het recept maar heb hier zelf nog over heen een beetje geraspte kaas op het laatst over heen gestrooid)
-  ovenschaal , ingevet;
Zelf hebben wij hier nog een salade van tomaat en komkommer bij gegeten,

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 200c. Verdeel het deeg over de ovenschaal en snijd de randjes netjes bij. Verdeel de salami, tomaatjes en de helft van de basilicumblaadjes over het deeg. Klop de creme fraiche en eieren met zoet en peper los en giet dit over de vulling. Verdeel de mozzarella erover (en eventueel nog wat geraspte kaas) en bak de taart in de oven in circa 25 minuten gaar. 

Dit recept komt uit Boodschappen nummer 8 augustus 2015.

Ook zijn er weer ranonkels. Wat zijn dit toch mooie en vrolijke bloemen:
Natuurlijk voor de roze gekozen:). 

5 opmerkingen:

  1. Ga ik zeker proberen, ben dol op hartige taarten. En ja ranonkels, ook donderdag gekocht, maar dan oranje kleurige. Ik vind ze ook altijd zo mooi. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, klinkt heerlijk. Ga ik zeker een keer uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, da's lekker! Ga ik maken hoor, dank voor de tip! Inderdaad geweldig mooie bloemen, die ranonkels...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit moet ik zeggen. Heb er van de week een gemaakt met o.a. geraspte oude kaas in deeg en cashewnoten.. Ook erg lekkerrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er erg lekker uit,,,water loopt me acuut in de mond.

    BeantwoordenVerwijderen