Follow Us @nina_hobbysite

zondag 10 januari 2016

Boektip - Denken aan vrijdag

Ik heb het eerste boek in 2016 uitgelezen. Dit boek zat bij mijn man in zijn kerstpakket.
Het is het boek van Nicci French, denken aan vrijdag. Ik heb hier bijna alle delen van gelezen behalve donderdag, 

Dit staat er op de voorflap van het boek:
Uit de Thames wordt het lijk van een man met doorgesneden keel gevist. Hij is onherkenbaar, want hij heeft al een tijd in het water gelegen. Het enige aanknopingspunt is een ziekenhuisbandje om zijn pols met daarop de naam Frieda Klein. 
Algauw blijkt dat psychotherapeute Frieda Klein een wel erg persoonlijke band met het slachtoffer had en wordt ze als de belangrijkste verdachte van het misdrijf gezien. Frieda heeft vanwege haar verleden weinig goodwill bij het politiekorps, maar gelukkig heeft ze vrienden die bereid zijn om tot het uiterste voor haar te gaan...
Denken aan vrijdag is het vijfde deel in de spannende Frieda Klein-Reeks. 

Ik las dit boek erg snel uit, dat is een erg goed teken. Het boek startte iets wat traag, dit kan komen omdat ik het deel hiervoor niet gelezen heb. Maar voor de rest was dit een spannend boek. En het boek is zo geschreven, dat ik alweer uit kijk naar het volgende deel. Dit is een boek met een gesloten en toch ook een open einde. Erg knap gedaan.

O, en vandaag is mijn verjaardag. Dus heb een erg mooi bosje bloemen gekregen:
Zelf uitgezocht met ranonkeltjes, rozen en gerbera's. 

8 opmerkingen:

  1. prachtig bosje Nina.. hartelijk gefeliciteerd :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je verjaardag. Mooie bloemen
    IK heb alle 5 delen gelezen.
    Hou wel van dit soort boeken
    lees nu een serie van de schrijver Lars Kepler
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.
    Wat leuk dat je man een boek in zijn kerstpakket had zitten, erg origineel. Gaat hij het zelf ook lezen?
    Ik heb ze allemaal gelezen en vind het een geweldige serie, ben benieuwd naar het Zaterdagboek, maar ja dat is nog niet verschenen. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nog gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens jou een goed, nieuw en creatief levensjaar toe..lijkt mij een heel mooi boek! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog gefeliciteerd! Die serie van Nicci French is favoriet hier. Heerlijke boeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beetje laat, maar nog van harte met je verjaardag. Heb van de week 9 boeken bij de bieb gehaald, heerlijke voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alsnog gefeliciteerd! Veel plezier met lezen. Deze schrijver kan ik nog niet. Zal eens wat halen bij de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen