Follow Us @nina_hobbysite

vrijdag 4 september 2015

Patchwork #12 Hexagonquilt La Passion + Film The Age of Adeline

Afgelopen week ben ik bezig geweest met de hexagonnen. De witte omlijsting heb ik afgemaakt. En heb een start gemaakt aan de lichtblauwe rand. Het probleem blijft dat ik aan de naald mijn wijsvinger lek prik. Op een plek waar helaas, geen vingerhoedje iets aan kan veranderen. Het zit er net onder. En ik vind het juist zo leuk om te hexagonnen. Maar hierdoor kan het helaas niet zo lang.
Ook heb ik nog een leuke filmtip. Heb deze al een tijdje terug in de bios gezien. Dus weet niet of deze eigenlijk nog in de bios draait. Trouwens daar speelt Michiel Huisman in mee , die je zo af en toe vaker tegenkomt in Amerikaanse films/series en met Blake Lively. Erg interessante film, wel een beetje onwerkelijk, met een romantische twist. 
Hier is de trailer:


13 opmerkingen:

  1. Jammer dat je daar dan niet achter mekaar mee door kan gaan he? Bestaat er niet zoiets als een hoesje om heel de vinger heen, die beschermt? Ik meen me te herinneren dat ik daar zelf een keer naar gevraagd had op de markt. Die had ik op dat moment nodig.. Waarvoor weet ik niet meer haaaahahaha. Ben ik alweer vergeten.
    Ze hadden het op dat moment ook niet meer, maar het bestond wel zei ze... Dus misschien even vragen op de markt of in een handwerkzaak?
    Jij bent trouwens de eerste die ik dit patchwork hoor noemen. Bij de meesten zie ik dat ze het quilt noemen. Maar quilt is toch die naden bestikken met vulling achter de stof? Dat je een dik wattig effect krijgt? Want daar ben ik ooit nog eens een jaar of 10 geleden aan begonnen en gisteren bij Pauline ben ik er weer even verder mee gegaan. Of valt dit allemaal onder quilt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het verschil niet tussen patchwork en quilten. Ik heb het idee dat dit patchwork is omdat er papier in zit en dit is het engels. Volgens mij is het quilten meer als er al een vulling tussen zit en dat je dan door de lage quilt. Dit heb ik nog niet gedaan. O leuk ben benieuwd naar je quilt.

      Verwijderen
  2. Wat komen je bloemen nu mooi uit vanuit het wit Nina!
    Jammer hè die vinger, je moet gewoon pauze's nemen. ik herken het ...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je weer met je hexjes bezig bent. Ik vind dit zo'n mooie quilt! Sterkte met je vingers! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat worden je Hexjes Prachtig...knap hoor en beterschap met je vingers!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful progress on your La Passion.
    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat balen van je vinger, kan me goed voorstellen dat je dan niet zo lang achter elkaar door gaat ermee. Maar vind hem met elke update mooier worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer dat je je vinger hier steeds bij lek prikt. Misschien zou je er een pleistertje op kunnen doen? Het wordt in elk geval erg mooi. En met steeds een klein stukje komt hij ook af. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij wordt mooi, wel balen zeg van dat prikken. Dan ga je hem vast niet zo groot maken als het origineel! Heb er zelf geen last van, maar ben wel sinds ik quilt een vingerhoed gaan gebruiken. Je kunt er moeilijk een om elke vinger gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat geprik in die vingers, ik heb er zo'n hekel aan. Denk dat het bij mij 1 van de redenen is dat ik nu wat minder quilt. Maar wat wordt ie leuk, je quilt! Hopelijk geneest je vinger snel en heb je snel weer zin in het voortzetten ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe hou je het vol!! Ziet er wel super uit.
    Pas je op met je vingers

    BeantwoordenVerwijderen