Follow Us @nina_hobbysite

donderdag 28 mei 2015

Vanille cake + Patchwork #11 Hexagonquilt La Passion + Boeket

Deze week een lekkere vanillecake gemaakt met mascarpone en fruit. De mascarpone hadden we gelukkig op een klein stukje gedaan, want dit vonden wij toch wat zwaar. Maar de cake is wel erg lekker en ziet er mooi uit:
Het is gemaakt volgens het recept van de blog: Laura's Bakery. En is H I E R te vinden. 

Ook weer verder gegaan met de hexagonnetjes. Ze zijn 0,5 inch groot. Ik plak ze eerst met een speciale stift, dan rijg ik ze. En vervolgens naai ik ze aan de andere hexagonnetjes vast. Het is het patroon van La passion, van Grit's Life. 
De witte rand is bijna af, en dan moet ik er weer wat kartonnetjes uit halen. Zodat ik deze opnieuw kan gebruiken. 

Ook heb ik eind vorige week een bos mooie bloemen gekocht. Drie bossen bloemen voor € 6,= kan ik toch niet laten staan? En ze staan nu al een week maar zien er nog steeds mooi uit.
Het zijn misschien een beetje "oude" dames bloemen (chrysanten), maar ik vind ze altijd wel erg mooi. Misschien ook omdat ze zulke mooie kleuren hebben. 

10 opmerkingen:

  1. PRACHTIGE plaatjes.. de cake ziet er super lekker uit :-) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's weer! En je hexagon wordt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm, die cake komt zo uit een boekje!
    Knap hoor, dat je ook aan La Passion bezig bent.
    Ik heb hem al in verschillende kleuren gezien, het blijft mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zoveel werk, voor zulke kleine stoffe dingetjes.. mijn hemel, hoe hou je het vol!!
    mmm lekker die cake!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie hexagons, enne ik ben dol op 'oude' dames bloemen ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Chrysanten zijn geweldig om in huis te hebben! En je doet er lekker lang mee; ik heb toch zo'n hekel aan die bossen die binnen een week stinken en verlept zijn...
    Je cake ziet er heel appetijtelijk uit, ik krijg er gewoon lekkere trek van!
    Mooie opbouw van je hexjes, Nina ...

    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die cake ziet er verrukkelijk uit. Ik heb de chrysant pas geleden ook weer herontdekt. Vond het inderdaad ook een oude dames bloem, mijn moeder had ze altijd. Maar eigenlijk zijn ze gewoon mooi en staan vaak ook nog best lang. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mjammie, dit ziet er smakelijk uit! Ik blijf je kleurkeuze voor de hexies super vinden, heel eenvoudig maar het resultaat is echt zo gaaf! Chrysanten vond ik als kind echt niet mooi, inderdaad een beetje van die "oude wijven" bloemen, maar ik ga ze steeds leuker vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De cake ziet er heerlijk uit! De mascarpone en fruit maakt het helemaal af he ;) En je hexagonnetjes worden met de update mooier en mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar krijg je spontaan trek in als ik je cake zie.
    Ik vind chrysanten geen oude dames bloemen hoor, zelf hou ik daar ook erg van. Omdat ze inderdaad mooie kleuren hebben en lang staan en dus langer plezier van heb.

    BeantwoordenVerwijderen