Follow Us @nina_hobbysite

dinsdag 10 februari 2015

Hermitage Dining with the Tsars + CAL #14

Afgelopen zaterdag ben ik met een vriendin naar de Hermitage in Amsterdam geweest. Naar de tentoonstelling van Dining with the Tsars.
Het is een tentoonstelling van prachtig gedekte tafels met wereldberoemde achttiende- en negentiende-eeuwse serviezen uit de Hermitage St. Petersburg. De foto hierboven is het Camee├źnservies van 1778 en 1779. 
Of ze echt vroeg aten met nep pauwen op tafel, dat durf ik niet te zeggen. Maar het ziet er wel mooi uit. De tentoonstelling is nog tot 1 maart 2015. Het is niet mega groot, maar wel grappig om een keer te zien. Ik vind zelf de tijd van toen in combinatie met Rusland intrigerend.

Ook heb ik afgelopen week nog gehaakt en ben tot week 33 gekomen. 
Om het duidelijk op de foto te zetten wordt steeds lastiger. 

13 opmerkingen:

  1. Ik zou uit zo'n kopje niet durven drinken, schrik om het stuk te maken.
    Je deken wordt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's bedankt voor het delen. Je deken is al prachtig, succes met het vervolg. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi om die serviezen zo te zien. Je deken blijft mooi met die felle kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie foto's en prachtige kleurtjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een mooie tentoonstelling lijkt me dat!
    Je deken is heel mooi :)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker ee. Mooie tentoonstelling. Prachtig.
    Ook je dele. Wordt mooi zeg.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. That must have been a great exhibition, seeing all the dinnerware and imagining all the kinds of foods they were eating from it.
    Your blanket is really growing.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zeg, net als je deken. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig om te zien dat servies!!
    Gaat goed met je deken.. ben je het nog niet beu??

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die gedekte tafels zien er schitterend uit! Heb op Paleis het Loo me ook wel eens staan te vergapen aan al dat moois. Over moois gesproken: je deken schiet al op en wat is ie mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhhhh daar wil ik ook nog graag een keer heen,,,,goed van jou om mij er even aan te herinneren!!!! wat een prachtig haakwerk ben je mee bezig! ik ben ook dol op die kleuren!!!

    BeantwoordenVerwijderen