Follow Us @nina_hobbysite

dinsdag 16 september 2014

CAL #9 + Recept Chocolade cupcakes

Ondertussen weer twee weken erbij gehaakt. De deken is nu gemaakt tot en met week 23.
En nog iets dichterbij om de laatste toeren te kunnen zien:
Ook heb ik nog lekkere chocolade cupcakes gemaakt:

 Benodigdheden voor 16 chocolade cupcakes:
120g zachte boter
110g fijne kristalsuiker
2 eieren, licht losgeklopt
100 g zelfrijzend bakmeel 

Dit zijn de algemene benodigdheden voor de cupcakes. Om er chocolade cupcakes van te maken vervang je 2 eetlepels meel door 2 eetlepels cacao.

Verwarm de oven voor op 190c. Bekleed het muffinblik met papieren vormpjes. Klop de boter en suiker in een grote kom licht en luchtig en klop dan geleidelijk de eieren door. Zeef het bakmeel erboven en spatel die door het mengsel. Schep het beslag in de vormpjes.
Bak de cakes 15-20 minuten in de voorverwarmde oven. Laat ze afkoelen op taartrooster. 

P.S. 16 cupcakes haalde ik er niet uit. Maar ik maak ze denk iets te hoog. Ik had 12 cupcakes. 

8 opmerkingen:

  1. Wat een kleurrijke deken! Ik wil ook nog eens leren haken. De cupcakes zien er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De deken wordt prachtig Nina en de cupcakes zien er heerlijk uit.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel kleurrijk deze deken. Ik ben daar ooit eens aan begonnen..... Leren haken....
    Dat heb ik maar opgegeven..... En mijn schoonzus ook trouwens,.... Die heeft het ook opgegeven om het mij te leren haahahah.
    Was niet bepaald een succes.
    En ik krijg honger van die cakejes. Lekkerrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Decke wird wunderschön.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het al eerder gezegd, prachtige kleuren voor je deken. Ik loop nu 3 weken achter. En hmmmmm die cakejes. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zien je cupcakes er lekker uit zeg! Je deken wordt erg mooi. Ik hou van vrolijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen