Boekrecensie #6 Dinsdag is voorbij van Nicci French

18:25

Op vakantie heb ik ook een tweede boek uitgelezen. Dit was het boek dinsdag is voorbij van Nicci French. Dit is het tweede deel over de Frieda Klein serie. Ik zou adviseren om eerst het eerste boek Blauwe maandag te lezen. Want er komen in het tweede boek veel verwijzingen naar het eerste boek voor.
Dinsdag is voorbij gaat over:
In een vervallen huis in Oost-Londen wordt het opgezwollen, met vliegen bedekte lijk van een man aangetroffen, rechtop in een leunstoel. Het huis is van Michelle Doyle, een kwetsbare vrouw met ernstige psychische problemen. Onderzoek toont aan dat de man pas na zijn dood naar het huis is overgebracht. De enige informant is Michelle, maar haar uitspraken stellen de rechercheurs voor raadsels. Inspecteur Karlsson roept Frieda Klein te hulp, en weer raakt zij verstrikt in de duistere kanten van het leven. Zij komt erachter dat het slachtoffer geen onschuldige was, maar een gewiekste zwendelaar die profiteerde van de angsten en noden van anderen. Wanneer Frieda meer te weten komt over diens verleden en ook zijn slachtoffers leert kennen, blijkt ze in groot gevaar te verkeren en meer vijanden te hebben dan ze dacht. 

Dit boek is een psychische thriller. Het is een boek met een erg verrassend einde. En na de ontknoping wordt nog even gauw een hint gegeven. En dan wil je eigenlijk wel het derde deel, wachten op woensdag lezen. 

Het is een must om het eerste deel hier voor te lezen: Blauwe maandag. 

You Might Also Like

8 reacties

  1. mercie voor de tip, ga ik zeker eens lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik lees nu wachten op woensdag, ik ben nu op blz 100 en er zit nauwelijks spanning in, wat bij de eerste twee boeken wel was...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf lees ik ook graag de boeken van Nicci French, deze heeft mijn schoondochter en krijg ik door om nog te lezen later.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jij ook Frieda Klein boeken leest, het zijn geweldige thrillers. Ik heb ze nu alle vier uit en het is een waar leesgenot. Wat je schrijft is helemaal waar: het is het handigst om bij het "Maandag" boek te beginnen en ze dan verder te lezen.
    Nog niet zo lang geleden las ik "Donderdagskinderen" en het was een tijdje geleden dat ik de drie eerdere boeken had gelezen en ik moest af en toe diep graven hoe het ook al weer zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoewel ik dol ben op detectives kijken, lees ik ze maar zelden. Weet eigenlijk niet eens waarom niet! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, het lijkt me een heel mooi boek. En aangezien ik toch nog e.e.a. wil gaan aanvragen bij de bieb, ga ik eens deze twee boeken proberen!
    Dankjewel voor de informatie..

    Groetjes, ELizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhh dat klinkt wel heeeerlijk...ga meteen kijken of het er is :-) dankjewel voor de tip!!!!

    BeantwoordenVerwijderen