Boekrecensie #5 Bob de straatkat van James Bowen

18:30

Op vakantie heb ik dit boek gelezen, Bob de straatkat van James Bowen. Een waargebeurd verhaal. 

Dit boek gaat over James Bowen, een straatmuzikant in Londen, vindt een gewonde kat. Hoewel James nauwelijks voor zichzelf kan zorgen, neemt hij hem mee naar de dierenarts en verzorgt hem tot hij weer op eigen poten kan staan. Maar Bob besluit te blijven en de twee worden onafscheidelijk. Samen verdienen zij hun kostje op straat en worden al gauw beroemd. Zo kunnen ze allebei hun moeilijke verleden achter zich laten.

Voor kattenliefhebbers is dit een super boek. En voor kattenbezitters is dit een feest van herkenning.

Het is een makkelijk te lezen boek, met korte geschreven zinnen. Waarin veel grappige en ontroerende momenten worden verteld van James en Bob.

Voor mij was dit boek erg speciaal om te lezen, vanwege dat mijn rode kat erg lijkt op Bob. Spooky lijkt qua innerlijk en uiterlijk op Bob. En Spooky is ook nog eens komen aanlopen en gewoon op mijn bank gaan zitten, zo van ik ben thuis. En is ook nooit meer weg gegaan en super trouw.
Dit is niet een boek uit mijn favoriete genre, maar ik heb echt genoten van dit boek. 

You Might Also Like

9 reacties

  1. Dat lijkt me ook een boek voor mij! Ik ben een grote fan van katten, en die karaktertjes vind ik prachtig...
    En weet je...; ik heb ook een poes die Spooky heet! Ze is zwart met wit en een heel spontaan, maar gevoelig poesje.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog eentje om bij op mijn lijstje te zetten dus en de lijst is al zo lang :-) maar vermits ik de trotse bezitster ben van 4 poezen moet ik dit dus beslist lezen!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je een review over dit boek plaatst. Ik heb hem al heel lang op mijn lijstje staan maar mijn bibliotheek heeft 'm niet, snif. Ben reuze benieuwd naar het verhaal, leuk dat je als kattenliehebber zoveel herkent. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow, ik heb er al een paar neer staan kijken...maar nu moet ik hem echt hebben geloof ik! Dank voor de tip! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Dank u voor de tip, die wil ik zeker lezen.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben benieuwd! Ik hou van katten en heb er ook één ^^ bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb voor de zomer mijn eerste boek gekocht. Er nog nooit 1 gelezen. Omdat lezen elke keer niet lukt. Maar ga een nieuwe poging doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een foto van de kat in London, van ondertussen ruim 2 jaar geleden, in kersttenue. Ik krijg hem hier jammergenoeg niet in geladen
    Groetjes
    Patricia x (pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen