Follow Us @nina_hobbysite

woensdag 25 september 2013

Boekrecensie #3 : Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini

Deze week heb ik een indrukwekkend boek gelezen, dat ik graag met jullie wil delen:
Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini.
Het verhaal gaat over de ongeschoolde Miriam die 15 jaar is wanneer ze wordt uitgehuwelijkt aan de 30 jaar oudere schoenverkoper Rasheed in Kabul. Jaren later moet zij de beeldschone en slimme Laila naast zich dulden als tweede vrouw. Laila is door Rasheed uit het puin gered na een raketaanval. Rasheed neemt Laila in huis in de hoop dat zij hem de zoon zal schenken die Mariam hem niet kan geven, In eerste instantie overheersen tussen de twee vrouwen gevoelens van achterdocht en jaloezie, maar door de tirannieke houding van Rasheed ontstaat er langzamerhand een innige vriendschap. Samen zetten Mariam en Laila alles op alles om te overleven in de eindeloze oorlog van Afghanistan. 

Het eerste boek van deze schrijver "De vliegeraar"  heb ik nooit gelezen. Dus helaas kan ik dit boek daarmee niet vergelijken. Maar dit boek is de moeite waard om te lezen. Je leert veel over een andere cultuur en hoe vreselijk ze daar met vrouwen om gaan. Het fijne aan dit boek is dat het afgesloten wordt vol hoop en vertrouwen en het ontstaan van mooie vriendschappen. Zo leg je dit boek toch met een goed gevoel weg. 

6 opmerkingen:

  1. Ik heb ze allebei gelezen...... En ik vond ze ook indrukwekkend, mooi, barbaars, hier en daar schokkend, prachtig, in één adem uitgelezen.! En als het boek dan uit is, kun je opgelucht adem halen dat we in Nederland wonen!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je recensie, ik heb hem een tijdje geleden gereserveerd bij de bibliotheek en wist er nog niet zoveel over. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal, het klinkt "goed". Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heb ze ook allemaal gelezen, en blijf onder de indruk
    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze allebei nog steeds niet gelezen maar het lijkt me echt indrukwekkend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ze allebei nog steeds niet gelezen maar het lijkt me echt indrukwekkend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ze allebei nog steeds niet gelezen maar het lijkt me echt indrukwekkend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen