Follow Us @nina_hobbysite

vrijdag 15 maart 2013

Boekrecensie #1 / Postcrossing #3

De afgelopen weken heb ik twee boeken uitgelezen van dezelfde schrijver, twee verschillende delen. Dit zijn geen nieuwe boeken, maar van een tijdje geleden.
Deze boeken maakte op mij best wel indruk daarom wil ik hier graag toch iets over bloggen. Ook al heb ik nog nooit over een boek geblogd.
Over dit bijzonder boek:
Dit boek is een autobiografie over Kuki Gallmann. Dit is kort de inhoud:
Als klein meisje stelde Kuki Gallmann zich voor hoe geweldig het zou zijn om in Afrika te wonen. Door een ongeluk waarbij ze ernstig invalide raakte, leek het continent van haar dromen echter voorgoed onbereikbaar. Toch wist ze de enorme wilskracht en volharding op te brengen om opnieuw te leren lopen – en zich ondanks alles met haar gezin te vestigen in Kenia. Ik droomde van Afrika is Kuki Gallmanns onvergetelijke schildering van Oost-Afrika en de imponerende schoonheid van de natuur van Kenia. Bovendien is het een krachtig zelfportret van een vrouw die geïnspireerd en getroost door de natuur enorme tegenslagen overwint om het leven waarvoor ze gekozen heeft trouw te blijven.


Wat ik zo bijzonder vind aan dit boek. Is dat deze vrouw zoveel tegenslagen kent, maar toch zo achter haar 'gekozen' land staat. En zo onwijs positief in het leven blijft staan. Ook denk ik dat ik er misschien wel iets herkenning in zie van mijn oom en tante met neefjes en nichtjes die in het buitenland wonen. Ook haar manier van schrijven over de natuur is erg bijzonder. Het is echt een fijn boek om te lezen.

Het tweede deel heb ik ook gelezen dit zijn meer verhalen. En maakte op mij iets minder indruk. Los van elkaar zijn ze niet te lezen.


En ook nu heb ik weer twee postcrossing kaarten ontvangen:



Deze meneer uit Servie geeft mij twee gelukwensen op de voorkant staat Gelukkig Nieuwjaar en op de achterkant Gelukkig Pasen. Deze postzegels zijn erg mooi!
De reistijd van dit kaartje was 3 dagen over 1.319 km.

En dan het laatste kaartje wat ik heb ontvangen:
Deze komt uit Polen en heeft 8 dagen gereisd over 828 km. Met een super mooie postzegel van een leeuw erop. De tekst gaat voornamelijk over voetbal van 2012. Alleen hier heeft de Nederlandse ploeg niet echt gescored. ;)


Ik hoop dat jullie deze blog niet vervelend vinden. Omdat deze blog weinig met handwerken te maken heeft. Maar wel met de dingen waar ik op dit moment mee bezig ben. En uiteraard met hobby te maken heeft.

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen hoor!
    blog gerust over andere dingen.
    Grappig die kaarten uit andere landen.
    En ik houd ook van lezen, kom er alleen zo weinig toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lezen doe ik ook graag, maar niet dat genre van boeken, meestal thrillers of detectives. En die kaarten zien er prachtig uit!
    Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee niet saai hoor vind het juist wel leuk om zo weer een opeen titel van een ander boek te komen je geeft het goed kort weer gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voord dit verslag het is altijd leuk om te lezen wat anders dames je kunnen aanbevelen, ik lees graag,
    Leuk al je kaarten die je hebt ontvangen
    fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen