Follow Us @nina_hobbysite

maandag 15 oktober 2012

Voor het eerst aan het breien

Op al de blogs die ik volg kwam ik zulke mooie gebreide werkjes tegen. Maar helaas kon ik niet breien. Dus breinaalden 5 mm gekocht en fluffy wol. En gestart met 60 steken in de hoop dat het een kussen wordt. Volgens mij zijn er twee principes averechts en rechts. Dus toer recht en een toer averechts. Alleen volgens mij is dit niet het handigste wol om te leren breien.
Maar het is erg leuk om te doen!
Ondertussen ben ik al dubbel zo ver. Het garen is wit met roze door elkaar heen.
Zaterdag had ik nog meer bloemen gekocht. Alleen was ik vergeten dat ik in 1 vaas al pompoenen had. Dus nu is het een gemengde bos geworden. Beetje vreemd is het wel.


2 opmerkingen:

  1. Met dit soort wol kan je beter alleen maar rechts breien!
    Je ziet namelijk bijna niets van de steken.
    Gaat met nld 5 wel lekker snel!
    En een foutje valt niet op.
    Gaat vast leuk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een leuk wolletje !!! ik sluit me aan bij hierboven, is beter met dit soort wol haha !
    Dit wordt vast een geweldig kussen!!

    BeantwoordenVerwijderen